2.11.2014

Laurea Hyvinkään esittelypäivä

Olemme pohtineet liiketalouden tiimin kanssa, miten markkinoida kouluamme mahdollisimman hyvin ja kattavasti uusille opiskelijoille. Kohderyhmä pääasiassa keskittyy lukiolaisiin sekä ammattikoulujen oppilaisiin, joten saimmekin tiimin kanssa oivan mahdollisuuden päästä kysymään itse kohderyhmältä, mitkä ovat ne keinot joilla tavoitamme heidät.

Saimme kouluumme muutama päivä sitten vieraita lukiosta. Oli ilo esitellä heille Hyvinkään Laurean tarjontaa, niin Laurean oppilaiden kuin henkilökunnan kanssa. Hyvinkään Laurean esittelypäivästä on tarkoitus tulla vuosittainen tapa, mikä onkin mainio idea. Haluaisitko sinä saada tietoa opiskelupaikasta jo etukäteen sekä päästä kurkistamaan mahdolliseen tulevaisuutesi kouluun?
Lukiolaiset pääsivät opastetulle koulukierrokselle ja saivat kuulla tarkemmin liiketalouden, sosiaalialan sekä sairaanhoitoalan opinnoista. He pääsivät vierailemaan myös simulaatiosairaalassa, mikä onkin koulumme yksi valttikorteista.

Vierailijat saivat mahdollisuuden kysyä mieltä askarruttavia kysymyksiä opintojen suhteen, ja järjestimme liiketalouden markkinointitiimin kanssa pienimuotoisen projektin vierailijoille. Näin he saivat esimakua projektilähtöisen opiskelun suuntaan. Tehtävän tarkoituksena oli keksiä hyviä markkinointikeinoja heidän ikäryhmilleen, eli mahdollisille uusille opiskelijoille. Ideat olivat erittäin hyviä ja iloksemme huomasimme, että olimme tiimin kanssa oikeilla jäljillä markkinointikeinojen suhteen. Näin he vastasivat meidän tehtävänantoon:

-          Blogi
-          Instagram
-          Facebook
-          Esitteet
-          Kaupungin nettisivut
-     Lehti ilmoitukset

Mikä olisi sinun mielestä toimivin ja mielenkiintoisin tapa tuoda Laurea Hyvinkään tarjontaa esille?
Löytyikö näistä vaihtoehdoista jotain mitä olisit myös itse vastannut, vai löytyykö sinulta uusia
ideoita opiskelijoiden tavoittamiseen?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti