Olemme pohtineet liiketalouden tiimin kanssa, miten
markkinoida kouluamme mahdollisimman hyvin ja kattavasti uusille
opiskelijoille. Kohderyhmä pääasiassa keskittyy lukiolaisiin sekä
ammattikoulujen oppilaisiin, joten saimmekin tiimin kanssa oivan mahdollisuuden
päästä kysymään itse kohderyhmältä, mitkä ovat ne keinot joilla tavoitamme
heidät.
Saimme kouluumme muutama päivä sitten vieraita lukiosta. Oli
ilo esitellä heille Hyvinkään Laurean tarjontaa, niin Laurean oppilaiden kuin
henkilökunnan kanssa. Hyvinkään Laurean esittelypäivästä on tarkoitus tulla
vuosittainen tapa, mikä onkin mainio idea. Haluaisitko sinä saada tietoa
opiskelupaikasta jo etukäteen sekä päästä kurkistamaan mahdolliseen
tulevaisuutesi kouluun?
Lukiolaiset pääsivät opastetulle koulukierrokselle ja saivat
kuulla tarkemmin liiketalouden, sosiaalialan sekä sairaanhoitoalan opinnoista.
He pääsivät vierailemaan myös simulaatiosairaalassa, mikä onkin koulumme yksi
valttikorteista.
Vierailijat saivat mahdollisuuden kysyä mieltä askarruttavia
kysymyksiä opintojen suhteen, ja järjestimme liiketalouden markkinointitiimin
kanssa pienimuotoisen projektin vierailijoille. Näin he saivat esimakua
projektilähtöisen opiskelun suuntaan. Tehtävän tarkoituksena oli keksiä hyviä
markkinointikeinoja heidän ikäryhmilleen, eli mahdollisille uusille
opiskelijoille. Ideat olivat erittäin hyviä ja iloksemme huomasimme, että
olimme tiimin kanssa oikeilla jäljillä markkinointikeinojen suhteen. Näin he vastasivat
meidän tehtävänantoon:
-
Blogi
-
Instagram
-
Facebook
-
Esitteet
-
Kaupungin nettisivut
- Lehti ilmoitukset
Mikä olisi sinun mielestä toimivin ja mielenkiintoisin tapa tuoda Laurea
Hyvinkään tarjontaa esille?
Löytyikö näistä vaihtoehdoista jotain mitä olisit myös itse vastannut, vai löytyykö sinulta uusia
ideoita opiskelijoiden tavoittamiseen?
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti