Kuka?: Robert Jõe
Ikä: 22
Asuinpaikka: Hämeenlinna
Tammikuussa 2015 uusi innokas opiskelija, hämeenlinnalainen
Robert Jõe aloitti liiketalouden P2P-opinnot Laurean Hyvinkään kampuksella. Robertilla
on vaiherikas lukiotausta. Lukion hän aloitti Espanjan Aurinkorannikon
suomalaisessa lukiossa, jatkoi sitä Hämeenlinnassa ja loppuun lukio-opinnot
Robert suoritti aikuislinjalla. Laureaan Robert haki syksyn 2014 yhteishaussa,
mutta jäi tuolloin vaille opiskelupaikkaa. Robertin äiti oli selvittänyt
netistä mahdollisuudesta hakea opiskelijaksi opintopolun kautta, Robertille
itselleen tämä hakumuoto oli vieras.
”Opintopolkupaikan saamisessa nopeus ratkaisee. Olin 2.12.
klo 8.00 valmiina koneella kun ilmoittautuminen aukesi”, kertoo Robert.
Robert
onnistui olemaan neljän nopeimmin ilmoittautuneen joukossa ja sai
opiskelupaikan. Opintopolkuopiskelu on tutkintoon tähtäävää, mutta ensimmäisen
vuoden aikana on suoritettava 60 opintopistettä, jotta saa tutkinto-opiskelijan
paikan.
”Polkuopiskelijan opiskelu on samanlaista kuin normiopiskelijankin. Suurin ero polkuopiskelijan ja tavallisen opiskelijan välillä on, että polkuopiskelija ei voi saada opiskelijakorttia ja opintotukea”, toteaa Robert.
”Polkuopiskelijan opiskelu on samanlaista kuin normiopiskelijankin. Suurin ero polkuopiskelijan ja tavallisen opiskelijan välillä on, että polkuopiskelija ei voi saada opiskelijakorttia ja opintotukea”, toteaa Robert.
Opiskelusta Hyvinkään liiketalouden P2P-linjalla Robert
pitää. Ala on laaja ja yleispätevä. Opiskelu avaa mahdollisuudet moniin
työtehtäviin ja erikoistumismahdollisuudet ovat myös laajat, kuten Hyvinkään
kampuksella oikeustradenomiopinnot.
”Projektimuotoinen opiskelu on motivoivaa ja joustavaa. Monimuoto-opiskelu mahdollistaa työn ja opiskelun yhteensovittamisen, koska opiskelun aikataulut on sovittavissa projektitiimien kanssa. Oma aktiivisuus on tärkeää jos opiskelee projektijohtamista niin polku- kuin normiopinnoissa”, kertoo Robert. Kehitettävinä asioina Robert mainitsee tiedottamisen, jota tulisi yhtenäistää ja selkeyttää.
”Projektimuotoinen opiskelu on motivoivaa ja joustavaa. Monimuoto-opiskelu mahdollistaa työn ja opiskelun yhteensovittamisen, koska opiskelun aikataulut on sovittavissa projektitiimien kanssa. Oma aktiivisuus on tärkeää jos opiskelee projektijohtamista niin polku- kuin normiopinnoissa”, kertoo Robert. Kehitettävinä asioina Robert mainitsee tiedottamisen, jota tulisi yhtenäistää ja selkeyttää.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti